رسالت بیمارستان
بيمارستان کسری به عنوان یک بیمارستان خصوصی با اتکا به اصول علمی و پیشرفته پزشکی و نیروی انسانی کارآمد و با اجرای قوانین و مقررات وزارت متبوع ارائه دهنده بالاترین سطح خدمات ایمن درمانی، مراقبتی، تشخیصی و توانبخشی و بهداشتی به کلیه مراجعین محترم می باشد به نحوی که این خدمات منجر به بهترین نتیجه درمانی و ارتقاء سطح سلامت جامعه و بالاترین رضایت مراجعین گردد.
چشم انداز
بيمارستاني پیشرو در تامین سلامت مردم و اطمینان از ارائه بهترين خدمات به مراجعين داخلي و خارجي باشيم و بالاترين مقام در اجراي دستورالعملهاي اعتبار بخشي را كسب نمائيم.
بهبود کیفیت
معرفی واحد
مسئول بهبود کیفیت: خانم زینب دهقان، کارشناس ارشد پرستاری
حسب ابلاغیه وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استقرار سیستم اعتباربخشی در مراکز ارائه خدمات سلامت، واحد بهبود کیفیت بیمارستان کسری از سال 1389 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع بکار کرده است. دفتر بهبود کیفیت تحت نظارت مستقیم مدیرعامل بیمارستان فعالیت می نماید.
شرح وظایف و مسئولیت ها
-
تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
-
تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
-
تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقا ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
-
هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
-
پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
-
تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
-
تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
-
تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
-
نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
-
پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
-
ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
-
هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
-
نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
-
مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
ایمنی بیمار
معرفی واحد
مسئول ایمنی بیمارستان:
کارشناس هماهنگ کننده ایمنی:
شرح وظایف و مسئولیت ها
نظارت ميداني بر روند پيشرفت برنامه هاي عملياتي ايمني
نظارت و هماهنگي با تيم مديريت اجرايي در خصوص چالش ها و موانع پيشرفت برنامه هاي مرتبط با ايمني
پاسخگويي تمامي موارد مرتبط با ايمني اعم از ايمني بيماران، مراجعين، كاركنان و بيمارستان
اثربخشي اقدامات انجام شده براي ارتقاء ايمني بيماران
پايش اثربخشي اقدامات انجام شده براي ارتقاء ايمني بيمار
تعيين ، پايش و اندازه گيري شاخص هاي ايمني بيمار
تحليل شاخص هاي ايمني در فواصل زماني منظم
گزارش نتايج شاخص هاي ايمني حداقل سه ماه يكبار
نظارت مسئول ايمني بر اجراي اقدامات اصلاحي مصوب تيم مديريت اجرايي
مشاركت در بازديدهاي منظم و مدون مديريتي
ارزيابي پيشگيرانه خطاهاي پزشكي
شناسايي عوامل تهديد كننده زيرساختي در بروز خطاهاي پزشكي
ارزيابي و شناسايي عوامل تهديد كننده فرآيندي در بروز خطاهاي پزشكي
تهيه و بررسي فهرست و اولويت بندي عوامل تهديدكننده زيرساختي و فرآيندي و خطاهاي احتمالي پزشكي
برگزاري سمينار/ كنفرانس هايي با موضوع خطاي پزشكي با محوريت كميته مرگ و مير در بيمارستان
آموزش و اطلاع رساني تجربه هاي واقعي بيمارستان و گزارش نتايج ارزيابي هاي پيشگيرانه خطاهاي پزشكي به كاركنان
موارد مرگ غير منتظره و عوارض بيمارستاني(RCA (
آموزش و اطلاع رساني نتايج تحليل ريشه اي
مشاركت در تدوين روش اجرايي" نحوه گزارش دهي همگاني خطاهاي پزشكي بدون ترس از سرزنش و تنبيه"
برنامه ريزي براي اشتراك گذاري علل خطاهاي پزشك
انجام ارزيابي ميداني با موضوع ايمني بيماران و گزارش به تيم مديريت اجرائي
رسیدگی به شکایات
معرفی واحد
مسئول رسیدگی به شکایات:
شرح وظایف و مسئولیت ها
دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین، بیماران و همراهان
جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق های رسیدگی به شکایات بیمارستان
بررسي شکايات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهاي قانوني موجود به ارباب رجوع و بیماران
تحقيق، بررسي و تکميل اطلاعات مورد نياز در اولين فرصت با حضور شاکي و متشاکي
شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکايات ارباب رجوع و بیماران
پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
ارائه گزارش پيرامون موضوع شکوائيه به افراد ذيربط
ارجاع شکاياتي که مربوط به مراجع ذيصلاح ديگر مي باشد و دریافت نتایج انجام شده
ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتي به واحدهاي ذيربط
جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش آماری به معاونت محترم درمان شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات
نحوه ی دریافت شکایات:
مراجعه ی حضوری به واحد رسیدگی به شکایات
تلفنی
صندوق رسیدگی به شکایات
پیگیری بیماران پس از ترخیص
مسئول پیگیری بیماران پس از ترخیص:
شرح وظایف و مسئولیت ها
-
برقرای تماس تلفنی با بیمار / همراه بیمار طبق برنامه زمان بندی
-
جمع آوری اطلاعات
-
برگزاری جلسات منظم جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات
-
تدوین اقدامات اصلاحی در موارد عدم انطباق
-
پیگیری موارد دارای عدم انطباق